Dag 16 - 3 Aug 2009 - Reisverslag uit Peking, China van Fleur Smit - WaarBenJij.nu Dag 16 - 3 Aug 2009 - Reisverslag uit Peking, China van Fleur Smit - WaarBenJij.nu

Dag 16 - 3 Aug 2009

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

03 Augustus 2009 | China, Peking

Gister hebben we lekker ontbijt gehaald bij straatjes hier in de buurt.

Om half 11 vertrokken we om het onderkomen van de "beroemde" familie Wang te bezoeken.

Daarna zijn we doorgereisd naar een klooster. Dit was een boeddhistisch klooster dat vooral te maken had met vruchtbaarheid. Dus als je zwanger wilt worden moet je vooral daar heen.

's Avonds hebben we lekker pizza gegeten bij een backpackers restaurant. Om 23.06 hebben we de trein naar Xi-An gepakt waar we vanmorgen om 7:46 zijn aangekomen.

Om 10 uur vanmorgen zijn we vertrokken naar het Terracottaleger. Erg mooi. Daarvoor hadden we ook nog even snel een medicijnmarkt bezocht waar ze onder andere gedroogde slangen verkochten.

Na het terracotta leger hebben we de goose pegoda bezocht. Dit is de trekpleister van Xi-An.

Nu zijn we helemaal kapot en liggen we op bed.