Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Fleur Smit - WaarBenJij.nu Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Fleur Smit - WaarBenJij.nu

Beijing

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

30 Juli 2009 | China, Beijing

Daar ben ik alweer!

Nu zal ik maar eens vertellen wat we in Beijing allemaal gedaan hebben. Afgelopen maandag zijn we hier aangekomen. We werden opgehaald door onze gids. Na 3x m'n haar te hebben gewassen hebben we peking eend gegeten.

's avonds zijn we meteen doorgegaan naar het plein van de hemelse vrede en nog wat gaan drinken met vrienden uit de trein. Dit werd half 5.

Toen de wekker ging om 8 uur waren Sanne en ik niet echt blij. We zijn gaan fietsen door Hukong (de oudste wijk van Beijing. 'S middags gingen we naar de verboden stad en 's avonds gingen we bier drinken voor ons hotel.

Gister (woensdag) moesten we om 6 uur op om naar de Chinese muur te gaan. We gingen vroeg en reden lang (2 uur), maar stonden op een niet toeristisch deel. Dit is een grote uitzondering voor de rest van de toeristische attracties in China, want 's middags gingen we naar het oude zomerpaleis van de keizerlijke familie waar het dus echt zooooo druk was. Je kan het vergelijken met de kalverstraat op zondag wanneer je een kater hebt, want het is 34 graden, de luchtvochtigheid is hoog en het ziet zwart van de mensen, naja eigenlijk geel. We zijn dus ook snel weggegaan om lekker wat te winkelen en eten.

De Chinese muur was heel mooi. Op de heenweg hadden we het idee om te gaan lopen. We hadden niet bedacht dat dit allemaal traptreden waren en kwamen dus ook helemaal bezweet boven. Toen zijn we gaan rodelen naar beneden (heel cool), weer met de kabelbaan omhoog (ja dit is voor de mensen die wel weten dat het 2000 treden zijn) en weer gaan lopen naar beneden.

Wij zijn een attractie op zich. Wanneer we geld hadden gekregen voor alle foto's die van ons zijn gemaakt, dan hadden we nu een gratis reis gehad.

Vandaag hebben we gechilld. We hadden het idee om om 6 uur ons bed uit te gaan om naar het park te gaan yoga'ende chinezen te bekijken en daarna naar een tempel te gaan, maar we zijn blijven liggen tot 8 uur, daarna naar een marktje gegaan om ontbijt te kopen en zijn om 11 uur richting het olympisch stadion gegaan. Heel mooi allemaal. We hebben het vogelnest bezocht, waar de opening en atletiek was en de water cube, waar alle zwemwedstrijden werden gehouden. Verder hebebn we een beetje gewinkeld en gegeten. Vanavond gingen we naar een chinese opera. wat een hel. Details zal ik jullie besparen.

Morgen zullen we nog een poging doen het park te bezoeken en de tempel. Voor 12en moeten we uitchecken. We hadden het idee om 's middags lekker op een terrasje te gaan zitten, want om half 5 worden we opgehaald om met de nachttrain naar Pingyao te reizen.

• 30 Juli 2009 - 14:34

Isabelle:

je schrijft leuk!!we maken er een boek van!!

• 30 Juli 2009 - 15:18

Kim Conijn:

Hahah, had je het verdiend om na 3x je haar te wassen peking eend te eten? Grappig. Jullie hebben je weer goed vermaakt deze week :) Ik ben jaloers.. hier is het dagelijks hetzelfde en het weer is ook niet veel zomers. Morgen dus vroeg jullie wekker zetten he ;) En alvast een goede reis naar de volgende plek. Daaaaag x

• 30 Juli 2009 - 19:56

Fred:

Mooi dat jullie zo veel mogelijk doen! Jullie hebben al veel beleefd maar ook nog veel voor de boeg. Geniet ervan en ik hoop dat de nacht treinen jullie ook goed bevallen....
    Geniet ervan!

• 31 Juli 2009 - 17:38

Bianca D V:

Hoi meiden!

Wat een belevenis zeg!
    Jullie maken wat mee.
    En Fleur wat schrijf jij toch hilarisch. Erg leuk om te lezen.
    Jammer dat de foto's niet lukken, maar die houden we dan nog maar tegoed.

Enjoy the rest of the trip!

Veel liefs Bianc

• 02 Augustus 2009 - 12:07

Charmy:

Hey Meiden!
    Ziet er allemaal goed uit!
    Leuk man! Ben jaloers!
    Ik ben gister weer thuisgekomen van vakantie en het weer is hier niet zo best..
    Nou veel plezier nog daar!
    xx

• 05 Augustus 2009 - 11:25

Opa En Oma Smit:

Lieve Fleur.
    Wat een belevenis om die reis mee te maken.
    Heel veel plezier, ook de groetje aan Sanne.
    Voorzichtig zijn en heel
    genieten.
    Groetjes van
    opa Jan en oma Mia

• 06 Augustus 2009 - 18:22

Nadia:

Zo ik ben nu ook up-to-date met je verhalen! Het klinkt erg leuk en gezellig allemaal! Zo te merken vermaken jullie je wel daar! Maar wat een lange reis zeg! Kan me voorstellen dat het erg vermoeiend was! Nou heel veel plezier de komende dagen weer en ik ga de verhalen bijhouden hoor!!

Xx Nadia

• 07 Augustus 2009 - 08:27

Nora:

Zo ik heb net even uitgebreid al je verhalen gelezen. Wat een leuke dingen doe je allemaal! Veel plezier nog...Bye XX

• 17 Augustus 2009 - 13:31

Henk En Ina Weijers:

Sanne,
    Zitten nu in Slowakije in een internetcafe en hebben de foto's bekeken.Heel leuk en Ina zag ook een aantal bekende dingen terug.
    Heel leuk.Bij ons gaat alles prima.We maken heerlijke wandelingen en genieten volop.
    Groetjes en tz.