Dag 2 - 20 juli 2009 - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Fleur Smit - WaarBenJij.nu Dag 2 - 20 juli 2009 - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Fleur Smit - WaarBenJij.nu

Dag 2 - 20 juli 2009

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

20 Juli 2009 | Rusland, Moskou

De volgende dag zijn we om kwart voor 8 ons bed uit gegaan. We hadden als ontbijt een buffet met heel veel keus. Een vrouw op een keyboard speelde liedjes. Erg lachwekkend.

Na het eten hebben we de metro gepakt richting het Kremlin, daar hebben we het Kremlin bezocht. Erg leuk om rond te lopen en het museum 'the armoury' was indrukwekkend. Overal stonden bewakers. Je moest het ook niet in je hoofd halen om naast het zebrapad te gaan lopen, want dan werd er gefloten en druk gebaard dat je weer op het zebrapad moest gaan lopen.

's Middags hebben we vegetarische gerechten gegeten in een zweverig tentje.

We hebben St Basil's kathedraal bezicht. Dit is de kleurige kathedraal die je altijd op de ansichtkaarten van Moskou ziet staan.

Rond 4en zijn we met een rondvaartboot de rivier over gevaren. Heerlijk in het zonnetje gezeten en genoten van het uitzicht. We zijn zelfs verbrand.

's avonds rond 9en hebben we biefstuk stroganoff gegeten bij een russisch restaurant vlakbij ons hotel. Daarna begon het heel hard te regenen en te onweren.

---------------------------------

Russen zijn heel aardig. Toen ik bij het loket stond om nieuwe kaartjes te kopen voor de metro kreeg ik van een man een kaart waarop nog 8 ritten stonden. Hij sprak russisch, drukte de kaart in m'n hand en liep weg. :)

Moskou is goedkoop. Gister hebben we gegeten voor 11 euro en vandaag voor 13 euro inclusief drankjes en toetje.

Nu zitten we in het hotel. Dit is het grootste hotel van de wereld (8000 kamers).

Morgen worden we om 8 uur 's avonds opgehaald door onze reisbegeleidster, want om 9:30 vertrekken we met de trein naar Beijing!!