Sightseeing in Helsinki met Sanne, Laura & Kim - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Fleur Smit - WaarBenJij.nu Sightseeing in Helsinki met Sanne, Laura & Kim - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Fleur Smit - WaarBenJij.nu

Sightseeing in Helsinki met Sanne, Laura & Kim

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

26 Oktober 2009 | Finland, Helsinki

Híi,

Sanne kwam alweer 1.5 week geleden en Lau en Kim afgelopen woensdag. Wat hebben we veel gedaan zeg! Ik zal proberen te vertellen wat we zo ongeveer hebben gedaan en ik plaats natuurlijk wat foto's, want zoals jullie weten "een beeld zegt meer dan 1000 woorden" ;)

Vrijdagmiddag (16 okt) kwam Sanne aan. Natuurlijk heb ik haar opgehaald van het vliegveld. Eerst even langs huis en toen zijn we stad ingegaan. Gegeten bij Iguana (een mexicaans restaurant). 's avonds eerst wat gaan drinken met Sarah, Floris en Joey in een veels te dure bar. 8 euro voor een glaasje wijn. Daarna zijn we naar Torni gegaan. Dit is een bar op de 12de verdieping, waar je een super mooi uitzicht hebt. Ook heel duur!

De volgende dag uitgeslapen en toen wilden we een rondje met de tram, maar we hadden eerst een behoefte aan koffie. Lekker bij Wayne's coffee koffie gedronken. 's Avonds gingen we op zoek naar een Sushi restaurant, maar dat konden we niet vinden. 's Avonds een filmpje gekeken, spelletje gedaan en rose'tjes gedronken.

Zondag hebben we lekker rustig aan gedaan, want om 5 uur gingen we met mensen van school naar Tallinn. Dit is een 'zuip'cruise en dat houdt in dat je niet van boord mag, maar wel heel goedkoop alcohol kan drinken omdat het allemaal tax free is. We hadden zelfs nog een kotsende kamer genoot en we hebben dubbel gelegen om een jongen die echt zo ranzig z'n vingers aan het aflikken was, bah. Wat een luxe trouwens. Heerlijke bedden en zelfs een douche en wc op je kamer. Dat voor 11 euro per persoon per nacht.

Maandag waren we zooo brak dat we met moeite nog de kerk uit de rots hebben gezien, maar we hebben wel een super weekend gehad!

Dinsdag had ik een dagje alleen. Kon ik alles weer lekker opruimen en wat boodschappen doen.

Woensdag kwamen Laura en Kim. Na eerst de spullen hebben gedropt ook maar meteen de stad in gegaan. Lekker gewinkeld bij de h&m, want die heb je natuurlijk niet in NL en daarna ook maar gegeten bij Iguana. Lekker gegeten en veel cider gedronken. Om het orgineelheidsgehalte van deze dag af te maken zijn we wat gaan drinken bij Torni (ja daar op de 12de verdieping), maar toen gingen we stappen bij Amerillo. Dat is een restaurant/bar/disco waar je op woensdag voor 1,50 bier kan drinken. We hebben flink gelachen om de finnen die het nodig vinden om zo weinig mogelijk kleren aan te hebben. Om half 2 hebben we gerend voor de nachtbus.

Donderdag moesten we op tijd ons bed uit (11 uur) want we gingen bowlen met wat mensen van school. We waren toch nog niet vroeg genoeg ons bed uit gegaan en kwamen te laat. :( Gelukkig was er nog wel ergens een baan over. 's Middags zijn we naar de kerk uit de rotsen gegaan (het culturele hoogtepunt) en 's avonds gingen we thuis eten omdat we het plan hadden om weer te gaan stappen. We gingen naar de Cuba bar. We konden het niet vinden, maar gelukkig heb ik behulpzame vrienden in Helsinki. Erg gezellig gehad en een hele verschillende avond gehad dan woensdag. Veel studenten!

Vrijdag hadden we het plan om naar de dierentuin te gaan. Alleen was donderdagavond m'n laptop stuk gegaan en wilde ik even naar school. Het weer was ook niet al te mooi en toen hadden we besloten om lekker koffie te drinken. We zijn in de Icebar geweest -5, het interieur is van ijs, maar verder niet heel speciaal. 's Avonds wilden we eigenlijk rustig aan doen omdat Lau en Kim zaterdag weer naar huis vlogen, maar dat ging niet door. We zagen namelijk dat Len Faki draaide in een underground club en daar moesten we heen :) Wat een avondje en wat een week!! Jammer om iedereen weer uit te zwaaien.

Momenteel zijn we bezig met een sauna challenge. Ik zit in de organisatie om zoveel mogelijk nationaliteiten in een sauna te krijgen en daarmee het guiness book of records record te verbreken. Voor meer info zie http://www.haaga-helia.fi/worldrecord

xx

• 26 Oktober 2009 - 17:08

Sander:

Fleur jij hebt het zo lekker naar je zin. Wel je best doen op school he!

Xx

• 26 Oktober 2009 - 18:18

Je Zusje!:

Wat een gezelligheid!
    Ziet er goed uit, chick!
    En een nieuw rood/zwart blousje ook zie ik ;)!
    Kus van je zus!

• 26 Oktober 2009 - 18:23

Kim Conijn:

Jaaa, leuk! De foto's heb ik ook ontvangen, wat zijn ze leuk. Vooral de roltrapsessie :D Spreek je snel weer. Xx

• 26 Oktober 2009 - 19:10

Marianne:

Hoi Fleur, Zo'n ijsbar lijkt me geweldig. ik kon niet veel van de kerk in de rotsen zien, er stonden wat meiden voor. Ik hoop dat je record gaat lukken.
    Blijf genieten.
    groetjes

• 26 Oktober 2009 - 19:40

Isä Ja äiti:

dat was een drukke vakantie!Gezellig hoor met de meiden

• 27 Oktober 2009 - 08:37

Laura:

Jeetje wat een goed verhaal!
    De foto's zijn ook echt leuk! :)
    Het was gezellig!
    En helemaal happy met je andere laptop?..
    We spreken elkaar @ de skype! ;)
    Xx

• 27 Oktober 2009 - 09:34

Floortje.:

Fleurie!

Had natuurlijk al wat verhalen gehoord van Kim, maar de foto's maken het inderdaad wat 'echter'!

Mooi dat je je de afgelopen week weer vermaakt hebt. Nu weer vol aan de bak met je studie?

Eef & ik gaan trouwens weer naar Awakenings eind november! JOEHOE!

Tot snel!
    X

• 27 Oktober 2009 - 11:08

Eveliene:

Yooooo chica!
    Very nice foto's! Geniet er nog ff van! X

• 28 Oktober 2009 - 18:26

Nora:

Leuk leuk leuk fleur! Jij vermaakt je prima daar..je komt toch nog wel terug??? Ik hoop het hoor..:-D

Nou tot snel!
    Kiss Nora