Helsinki - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Fleur Smit - WaarBenJij.nu Helsinki - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Fleur Smit - WaarBenJij.nu

Helsinki

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

18 Augustus 2009 | Finland, Helsinki

Daar zijn we dan in.. Finland. Heel wat anders dan China, maar wel primitief.

Na een kwartiertje vertraging zijn we precies op tijd in Helsinki geland. Ik zag al rampscenario's voor me dat ik alleen op zo'n groot leeg vliegveld zou staan waar niemand me zou begrijpen, maar niets was minder waar. Er was speciaal een soort van stand ingericht waar alle erasmus studenten zich konden melden. Meteen kwam er een jongen aan die m'n naar m'n appartementje bracht. Hij liet ook even zien waar ik boodschappen kon doen en toen ging hij erweer vandoor want hij moest nog meer studenten ophalen.

ohja dat primitieve, nou er is hier dus niks. Ik heb al een paar foto's gemaakt om een indruk te geven. Er staan hier alleen maar appartementen complexen. niet zoals in de bijlmer, maar meer een soort grote centerparcshuizen, want er staan veel bomen.

Verder hebben we geen tv, geen banken, geen afwasborstel.. Misschien kan ik beter opnoemen wat we wel hebben ;): 4 stoelen, een tafel, een badkamer en een keuken. Daar is ook alles mee gezegt want er staats niets in de keuken, behalve een oven, een paar kastjes en een koelkast. Vanavond heb ik van ellende dus maar een pizza gegeten en gesneden met m'n spork en neergelegd op een stukje cadeaupapier, want borden hebben we ook nog niet.

Ik heb het over we, want ik heb een huisgenote. Ja en ik tref het. Het is een koreaan. Ik ben natuurlijk helemaal gek op aziaten en op aziatisch eten, dus daar hebben we weer lekker veel aan.

Verder had ik vanavond Helsinki kunnen gaan verkennen, maar aangezien het niet zulk lekker weer is en ik nog 4 maanden hier blijf, heb ik er voor gekozen om lekker binnen te blijven. haha.

Morgen naar school en het komt wel goed hoor. :) zaterdag IKEA

  • 18 Augustus 2009 - 18:06

    Sanne:

    Fijn dat je goed bent aangekomen Fleurrie!
    Haha fijn die Aziaat, maar met eten heb je nog altijd je ei en tomaat! ;)
    De foto's zien er inderdaad heel gezellig uit, met de ikea kom je hopelijk een heel eind!
    Veel plezier en succes morgen op je eerste dag! xx

  • 18 Augustus 2009 - 19:02

    Fred:

    Hoi Fleur, als ik niet beter wist zou ik zeggen dat het fotos zijn van een AZC. Gezelli hoor daar, pimp de boel maar gauw een beetje op daar, letterlijk en figuurlijk. Leuke foto van je huisgenootje, wie weet komt er morgen nog zo´n gezelligerd bij. Veel plezier evengoed in Helsinki, voor je het weet heb je al visite.
    Zoen van je vader.

  • 18 Augustus 2009 - 23:17

    Merel:

    Hoi zus,

    Ziet er goed uit!
    Lekker kleurrijk ;)!
    Koreaan ziet er aardig uit, hoe heet ze eigenlijk?
    Geniet van je boeltje daar en ik check je over een maandje!

    Dag zus!

  • 19 Augustus 2009 - 06:24

    Isabella:

    hi fleur,
    zo hee ben helemaal bijgelezen van je avonturen!! wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt. Nu aan de bak in Helsinki, ziet er ook weer heel speciaal uit. Heel veel plezier in Finland en maak er weer een onvergetelijke tijd van. Dikke kussen uit wormerveer xxxx

  • 19 Augustus 2009 - 06:32

    Lisa:

    Fleur!! Heel veel plezier daar, en winkelse bij de ikea haha. Ik ben benieuwd naar je verhalen! Succes en have fun x

  • 19 Augustus 2009 - 07:04

    Kim Conijn:

    Fleurrie :) Je appartement ziet er wel schoon en netjes uit. Dat is in ieder geval één goed ding. Je kamertje gezellig maken daar ben je de beste in. Heb je trouwens ook een adres waar post naar toe gestuurd kan worden? ;) Hier schijnt vandaag het zonnetje. Hoeveel tijdsverschil is er? Nou ik ben benieuwd naar je volgende verhaal. Kusjes!

  • 19 Augustus 2009 - 07:22

    Floorly-kort:

    Hee Fleurie!

    Dat heb je snel gefixt, zo'n eerst verhaaltje! Je kamer ziet er nog redelijk uit, kun je je nieuwe Koreaanse vriendin niet op het behang plakken voor wat meer sfeer? Nou succes op school!! Ben benieuwd hoe je het allemaal gaat vinden, maar volgens mij ga jij je daar wel vermaken.

    Tot het volgende bericht!
    X

  • 19 Augustus 2009 - 07:34

    Nora:

    Back to basic!!!
    Nou dat is wat hoor..Maar heb je wel internet? Dan kan je ons iig zulke leuke berichten blijven sturen..:-D
    Veel plezier daar!
    Dikke zoen

  • 19 Augustus 2009 - 20:36

    Liesanne:

    hi Fleurie!

    Gezellig kamertje heb je! na je bezoek aan de ikea ziet het er vast veel FLEURiger uit. Veel succes en vooral plezier morgen! Ik hou je in de gaten. Dikke kus Lies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

Studeren in Helsinki

Recente Reisverslagen:

09 December 2009

Mijn tijd zit er bijna op!

29 November 2009

Lapland

16 November 2009

Sauna record & St Petersburg

26 Oktober 2009

Sightseeing in Helsinki met Sanne, Laura & Kim

06 Oktober 2009

Mökki
Fleur

Actief sinds 22 Juni 2009
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 28724

Voorgaande reizen:

22 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

India & Nepal

18 Augustus 2009 - 22 December 2009

Studeren in Helsinki

19 Juli 2009 - 09 Augustus 2009

Transsibirie express

Landen bezocht: