Dagje Tallinn - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Fleur Smit - WaarBenJij.nu Dagje Tallinn - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Fleur Smit - WaarBenJij.nu

Dagje Tallinn

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur

06 September 2009 | Estland, Tallinn

Van de week werd er aan ons (huisgenootje en ik) gevraagd of we ook meegingen naar Tallinn, Estland met de boot. Zij gingen met een hele groep exchange studenten naar Tallinn om goedkoop drank te kopen. Om 9 uur heen en om 5 uur weer terug. Wij vonden dat een beetje kort, want het is 3 uur heen en 3 uur terug reizen, want we wilden ook nog wel wat van de stad zien.

Vrijdagavond hadden we toch wel zin om zaterdag wat te gaan doen, want we hadden nog niks gepland voor het weekend. Dus na flink zoeken kwamen we op een website waar we met flinke korting (2=1) mee konden. 's Morgens om 8:30 heenvaren en om 9 uur 's avonds weer naar huis.

Zo gezegd, zo gedaan. Wij betaald via internet met creditcard. Komt er ineens een melding dat het betalingsbewijs uit moet printen. Niet gedaan, want we hebben geen printer. Staan we daar netjes om 8 uur bij de kassa. Zegt de vrouw achter de balie dat we niet meekunnen en dat het niet haar probleem is dat we niet meekunnen (Ja, Finnen zijn héél aardig). Haha, pas toen we zeiden dat we het betalingssbewijs op een usb stick hadden staan, ging ze even kijken of ze onze reservering misschien in het systeem had staan. Ja dus en we konden gewoon mee.

Na een kleine vertraging kwamen we in Tallinn aan. Daar heerlijk door de stad gelopen, veel gebouwen bekeken. Het deed wel een beetje Duits/Oostenrijks/Oostblokkig aan. We hadden mooi weer en hebben ijsjes gegegeten, op terrasjes gezeten, gelunchd en lekker uit eten geweest. Dat doe je in Finland niet, want dan ben je veeel meer geld kwijt, al was Estland ook niet zo goedkoop als dat ik had verwacht.

Toen lekker gewinkeld. Een nieuwe jas gekocht, wat drank en toen 's avonds weer naar huis.

Als jullie ook een keer in Helsinki zijn, is Estland best leuk voor de verandering ;)

Verder gaat het goed. Het dagelijks leven begint vorm te krijgen. Ondertussen komen er 6 mensen langs. Daar ben ik heel blij mee. Dus als je je een weekendje verveeld, ben je vrij om te komen!

Merel komt over 2 weken al, 18 september. Sanne komt 16 oktober, Laura en kim 21 oktober en m'n ouders 16 december. St Petersburg is ook al helemaal zeker 9 november gaan we daarheen met alle mensen die marketing volgen, ongeveer 30. Van maandag tot en met vrijdag gaan we bedrijven bezoeken. We mogen zelf aangeven welke. o.a. brouwerijen en de ambassade van amerika (ons project gaat over disney). Verder mogen we het weekend vrij besteden. :)

Vandaag was ik vrij. Opdracht voor school gedaan en straks ga ik bij de buren lasagna eten. Donderdag ga ik naar de finale van het EK in het olympisch stadion. Ik hoop dat Nederland zo wint, dat maakt het natuurlijk extra leuk!!

• 06 September 2009 - 15:33

Laura:

Fleurtje!

Goed bezig meissie, even Estland bezoeken echt heel cool! natuurlijk borrels inslaan ;)
    Heel veel plezier bij de voetbal van de week! Wel een beetje juichen he!
    Ik ben langzaam weer tot leven aan et komen na de barre kermisdagen (lees: ijskoud, windkracht 7 & regen)
    We houden contact!
    Xxx Lau

• 06 September 2009 - 15:42

Isabelle:

hai moppie,
    kunnen we in december ook nog naar Estland of is het water dan dichtgevroren?Ons hotel is geboekt.Leuk hé
    xxx

• 06 September 2009 - 17:15

Fred:

He Fleur,
    Ook al weer naar Estland geweest, leuk! Zouden we dat in December ook nog kunnen doen of is het dan schaatsen naar de overkant???
    Leuk die foto's, ziet er eigenlijk heel vertrouwd uit, net als in.....
    Hier is het ff herfst maar het schijnt toch nog nazomer te worden. We zullen het meemaken! Veel plezier nog en maak er wat van. Fred

• 07 September 2009 - 08:55

Floortje.:

Fleurie!

Wat cool van de finale van het EK, alleen een beetje jammer dat Nederland er gister uitgeknald is...

Maar je bent dus stiekem een beetje een wereldreis aan het maken? Gelijk heb je! Verbaasd me echt ontzettend dat Finland best saai is. Ik kan je vertellen dat Heemskerk dat vorige week 3 dagen lang totaal niet was! :D

Ga maar weer lekker snel wat schrijven.

X

• 07 September 2009 - 09:17

Nora:

Hee Fleur!
    Wat heb je al veel gave dingen gedaan zeg! Ennn lekker ijsje eten las ik..GOED BEZIG! goed voor je vakantie gevoel..En wat leuk dat je voetbal gaat kijken..ik ook alleen dan via de tv..beetje jammer! Fijne tijd daar!
    Dikke Zoen Nora

• 07 September 2009 - 16:01

Kim Conijn:

Yoo! Gezellig verhaaltje, mooie kerken en plaatjes ;) Over 6 weken komen we gezellig bij je langs, ik heb er zin in! Ik dacht ook echt van nu moeten we boeken, anders komt het er niet van. Leukleuk :D Nou meissie, hier gaat alles zoals altijd zn gangetje. De feestdagen overleefd, nu weer bikkelen voor de klas. Kijk alweer uit naar de zaterdag als ik mag uitslapen :p hihih. Ajuuuu x

• 07 September 2009 - 19:52

Marijke Schelvis:

Hoi Fleur,
    Net even je foto's van Tallin bekeken.
    Je hebt je weer vermaakt zie ik.
    Wij houden ons in Santpoort op de hoogte van je escapades in het Finse land.
    Goed om te lezen dat het allemaal een beetje vorm krijgt voor je.
    Hou je haaks en laat van je horen.
    Groetjes Marijke en de mannen

• 10 September 2009 - 09:29

Fanny:

Dag Fleurrie!
    Wat maak je allemaal mee meid!Stoer hoor.Het begin was even afzien zonder inrichting in je kamer maar daar heb je inmiddels wat aan gedaan.Je schrijft leuk!
    Ik vind het leuk dat je ons ook op de hoogte houdt van al je ondernemingen!
    nu hebben we weer wat nazomerweer ,heerlijk.
    Dag Fleurrie,veel plezier nog daar.
    groeten van Gijs Ben en Fanny en die kleine muis.

• 10 September 2009 - 17:29

Esther:

zo te lezen vermaak je daar wel. en leuke foto s nog veeel plezier.
    leuke dat je veel bezoek krijgt . spreek je hoor van je kus xxx